środa, 19 kwietnia 2017

Kokosowe Laddu

Laddu to indyjskie słodycze serwowane głównie podczas hinduskich świąt i uroczystości. Zwykle przygotowuje się je z mąki z ciecierzycy lub mąki kokosowej i ghee (rodzaj masła) oraz przypraw i bakalii.
Ja trochę zmodyfikowałam ten tradycyjny przepis, ale myślę, że wyszło smacznie.

SKŁADNIKI

750 ml mleka
1/2 szklanki cukru
150g wiórków kokosowych
2 łyżki mąki
cynamon, kardamon (opcjonalnie)

WYKONANIE

Mleko gotujemy na wolnym ogniu. Wsypujemy kokos i gotujemy około pół godziny cały czas mieszając aż stanie się gęste. Dodajemy cukier i przyprawy. Wsypujemy przesianą przez sitko mąkę cały czas mieszając. Powinien powstać gęsty kleik.
Odstawiamy do wystygnięcia. Ja włożyłam cały rondel do zimnej wody.
Po ostygnięciu z masy tworzymy kulki wielkości orzecha włoskiego. Można obtoczyć je dodatkowo w wiórkach.
Najlepiej odstawić gotowe laddu na chwilę do lodówki.


Moje smakowały trochę jak Rafaello. Więc na pewno nie zaszkodzi dodać do środka migdałów. 
Smacznego!

PS. Pracuję obecnie nad nagraniem, mam też już coś gotowego, więc myślę, że niebawem pojawi się tu pierwsza piosenka w moim wykonaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz